Sv: Vätternrundan 2017

Tack alla i SUB9 temat, bra jobbat alla.
Mission completed.
Vi lyckades i princip med målsättningen som var att hålla ihop gruppen till mål, tiden oviktig men runt nio timmar.
Av 24 startande Vallentuna cyklister gick 18st i mål samtidigt på tiden 8.51. En skulle släppa efter Gränna, en var lite otränad och fick släppa två gånger men kom ikapp,  men tredje gången gick snöret. En fick tyvärr kramp på slutet och var tvungen att stanna.  Sedan hade vi tre som på sista milen som inte kunde hålla sig till Teamets plan och köra i mål med teamet utan gick ifrån när jag låg lite längre bak i klungan och jag inte såg det, tråkigt tycker jsg men men. Men nu är jag hes kan jag säga haha, frestar på halsen att vara lagledare i VCK

Det som inte dödar det härdar! :-)

Starkt jobbat alla!!!
Så kul att läsa att ni körde som ett team!!!

Jag tycker att Ernst och Hans borde få varsin STOR GULD-medalj för sitt engagemang och ledarskap!!!

If it's to be - it's up to me!

28 Senaste redigerad av Hans (2017-06-18 21:26:25)

Tack Ewa men glöm inte Jonas som även var delaktig som ledare. smile
Ja VCK KAN köra som ett TEAM i SUB 9, det var det viktigaste i år att bevisa och det klarade vi med tre undantag, ni vet vilka ni är.
Tråkigt och fullständigt onödigt att dessa skulle dra iväg med ca en mil kvar när vi i stället kunde kört i mål som ett TEAM från start till mål bara för att tjäna 3min när vi låg långt under 9 timmar.
Men det bevisar igen att detta kan hända igen som det gjort tidigare år och hände nu när vi ledare tyvärr tappat Ernst pga kramp och Jonas och jag inte var i tät och kunde hinna med att stävja utbrytningen.
Därav behöver vi till nästa år vara flera ledare som kan styra upp gruppen och få den att hålla ihop ända till mållinjen.
Vi funderade lite efteråt på upplägg inför nästa år Ernst Jonas och jag och ett SUB 8.45 TEAM kändes trevligt, men då vill vi INTE ha med de personer som inte kan följa gruppens plan, kan man inte foga sig i detta så skall man välja andra grupper att cykla med, vill göra detta tydligt från början. Varför betala 400:- extra i gruppanmälan om man ändå inte tänker solidariskt köra med gruppen i mål när man tränat ihop och haft ett gemensamt mål?
Jag menar att det kan ju finnas andra i TEAMet som är minst lika starka och skulle kunnat/velat dragit iväg men som istället är solidariska med gruppens mål och håller sig till planen, så min fråga är Varför?
Ja nu har jag fått gnällt lite men till nästa år vill vi vara än tydligare med detta redan nu och med detta gäng kan vi gå under 8.45 utan problem (vi tar nu detta i små steg i en flerårs plan utan att säga mer! ;-)
MEN då måste vi för allas trevnad endast ha med TEAM medlemmar som kan hålla sig till planen! big_smile

Det som inte dödar det härdar! :-)

Du har så rätt Hans - Jonas har jag nu hört talas om och han ska förstås också ha en medalj för ledarskapet! Jag antar att du om du nu har någon röst kvar att det är Jonas förtjänst isf smile

Varför inte 8:30 nästa år?! Med den här organisationen och kanske ett par elaka smile ledare till så fixar ni det galant. Jag lånar härmed ut min andra hälft som inpiskare big_smile

If it's to be - it's up to me!

Kommer med utförligare racerapport inom kort men vill bara nämna att jag trots totalkramp med tre mil kvar, på något sätt lyckades ta mig i mål på rätt sida om 9h-strecket, närmare bestämt med ca 20 sek.... (Min Garmin visade 8h59min37s!!!) big_smile cool
Således klarade samtliga 22 som hade tränat ihop under våren att ta sig runt under 9h!!! smile Övriga två som släppte tidigare hade inte deltagit på våra förberedande Vätternträningar som jag höll i på lördagar, men lyckades ändå ta sig i mål på finfina 9:23h! smile

-8:30 nästa år? Om din andra hälft ställer upp som teamledare och inpiskare samt att vi blir runt 30 jämnstarka och samkörda cyklister, kan vi fundera på saken....

Hursomhelst, stort tack till Hans och Jonas, utan er hade detta aldrig funkat!