Tråd: Nu på söndag tar årets Rulletour slut

Ja nu är det bara en av de arton etapperna kvar. Körde vackra Gimsøy igår kväll. Oh vilken vacker väg - den bara måste jag cykla irl någon gång! Tog nästan min andra hälfts tid men tyvärr putsade han den igår, efter att jag kört, med fyra minuter. Nåja det var iaf en ganska lugn och otroligt vacker tur!!

If it's to be - it's up to me!

Sv: Nu på söndag tar årets Rulletour slut

Ewa,

Synd att du inte tog hans tid så att han var TVUNGEN att piska sin gamla tid.
Nåja nu gjorde han ju det i alla fall.

Men jag håller med den där vägen är galet vacker.
Rulletour har redan orsakat mig en Norge-semester så varför inte en till?
Förra gången besökte jag några för oss välkända vägar.

Ska man nu åka dit så MÅSTE man bara cykla Gimsoy och Lysbottn. De är ju inte så långt ifrån varandra. Men det är en lång resa dit.
Man kanske ska samla ihop en VCK-resa dit?

Ja vi är definitivt på! Vi har bestämt att vi åker med en Basso och en lite speciell följebil smile och att vi ska turas om att cykla respektive att köra följebilen.

4 Senaste redigerad av Helena (2017-03-14 22:00:31)

Lyckades inte heller slå Micke den här gången.För lite klättring :-) och lite för seg i benen efter två tuffa pass på cykel, men jag var inte såå långt ifrån. :-)

Tillsammans är vi starka :-)

Bra tid Helena!! Tror du vi hinner pressa Micke en gång till innan söndag smile

6 Senaste redigerad av Helena (2017-03-15 16:31:35)

Haha... inte jag, men du eller Hans om han blir så pass frisk kanske lyckas. :-)

Någon av er som körde XP på en WM ware installation för att kunna Fortius kanske har en  ide om vad som nu krånglar?
Tänke ju att jag skulle hinna klämma de sista två Rulletour etapperna nu i helgen efter att nu äntilgen tillfrisknat efter Vasalopsförskylningen men det verkar ju omöjligt.
Igår hängde sig trainern så klart på Gimsoy etappen 2,3 km från mål, i morse kom jag i mål men nu får jag inte ut resultatfilen istället.
Fortius säger att den sparat den, men oavsett var man sparar den så hittar jag den sedan inte för att kunna ladda upp den till Rulletour, jag blir galen :-S
Verkar som Fortius eller WM ware ser en helt annan filstruktur än den jag sedan ser när jag skall plocka ut filen. Samma om jag försöker ladda upp en fil, importera. Lägger jag filen under analyser/import så ser inte fortius den.
Blir att koppla min trainer till Helenas gamla XP burk i kväll och köra om men nu hinner jag i bästa fall bara en etapp Calistro Canser ikväll för sedan stängs ju touren.:(

Det som inte dödar det härdar! :-)

Såg att det löste sig för dig igår Hans. Bra att du fick in de två sista etapperna! Det tycker faktiskt även Micke smile
Ja nu är Rulletouren slut för i år. Tack för fin utmaning Helena! Du är så stark nu och har kört på så bra tider i år! Jag är ju mycket sämre än du men har haft en bra sporre av att snegla på och tävla mot dina tider. Tack för det! Det är roligare när fler från klubben är med! smile

Ja det var märkligt det där. Har ju gått bra hela vintern att tanka ur filerna men nu fanns de inte i export mappen trots att Fortius tyckte det och lade man dem någon annanstans blev det damms resultat. Med 40 min kvar testsdr jag skrivbordet i den virtuella miljön och då gick det. Ville ju fullfölja alla etapperna haha. Ja Jag vet inte vad för läppsalva Helena lagt på haha, blir jobbigt på Mallis med henne haha.

Hans,
En variant för att skicka iväg filen kan vara att från VM-ware maila filen till dig själv så kan du sedan lägga den var du vill.
Det brukade jag göra tidigare för att vara säker på att jag har en kopia på filen.

11 Senaste redigerad av Helena (2017-03-20 21:19:29)

Tack för inspirationen från er tre.
Det har gjort att jag tagit ut det lilla extra. ;-)
Utan läppsalva lyckades jag slå norskan mot slutet också. Det känns bra.
:-D

Mattias, problemet ligger innan WM ware. Jag hittar inte filerna där Fortius säger att den sparat dem.  Tex C:\program\Fortius\analyser\export mappen eller var man än pekar att den skall lägga dem. Men lyckas till slut när jag hittade en undermapp Skrivbord även om sökvägen dit inte stämde med WM wares så var det wm weres skrivbord och det gick stt få fatt i dem, sedan är det inga problem att ladda upp dem. Får nog prova stt ominstallera Fortius  tror jag nu när krutröken lagt dig så kanske de komer i synk igen. ☺ så man är redo till nästa säsong.

13 Senaste redigerad av Hans (2017-03-20 22:59:08)

På tal om att cykla i Norge. Den här Haute Route som vi skall cykla i Pyreneerna i sommar planerar att göra en liknande tour i Norge sommaren 2018. Låter lockande men jobbigt. Kanske kan vara något att göra tillsammans i VCK?

Vi är på! En vck-tour i Norge vore toppen att få uppleva!