Tråd: Vilken trainer ska jag ha?

Hej,

Träffade Mattias i Tibblebadet i torsdags och han övertygade mig snabbt om att jag behöver köpa en ny trainer för att kunna vara med och köra VR. Har dock kört fast i letandet då det ju finns en massa olika på marknaden... Inser att det är en Tacx jag ska ha, men det finns så många olika varianter (Vortex, Genius, osv) och det kan även vara med bara Ant+ eller även med Blutooth. Vilken ska jag köpa för att bli nöjd? Vill inte köra med iPad eller telefon utan tänker mig uppkoppling mot PC och bildskärm/projektor.

Tacksam för alla tips!

/Fredrik

Sv: Vilken trainer ska jag ha?

XXL rear just nu ut Fortius med Ant (tror jag). Jag vet för lite flrcatt råda dig om vad man ska ha idag. Kör på en tio år gammal Fortius som fortfarande funkar bra.

If it's to be - it's up to me!

3 Senaste redigerad av Ricky (2016-11-21 15:03:00)

Minimum Vortex säger jag, utan att veta hur stor och stark du är om du är stor och stark och trycker över 1000watt så är det till att stega upp till en bushido.
Och SMART ska det står på den.

Sen sikta in dig på att köra ZWIFT så djäkla bra både för kontrollerade träningar med träningsupplägg upp til l12 veckor mm.
Men även om du gilalr att tävla mot andra så är deras Race modul grym :-)

https://www.youtube.com/watch?v=XN3hCH7Temw&t=30s

Tack för tips. Behöver jag uppgraderingskittet (kostar ca 1500kr) för att kunna köra med PC?

Har läst på mer själv nu och det kommer att bli en Tacx Bushido. Tack för input!

Välkommen in i trainer-träsket Fredrik! smile

Bra kört på 3,9:an Helena!
Jag är råförkyld men ska försöka få in en tid iaf på den korta som stänger idag. Man förlorar mycket tid på att hoppa över en etapp men finns inget annat att göra när man är sjuk...

Krya på dig viktigt att få in en tid tidigt när etappen börjar, så man inte väntar tills slutet och åker på en förkylning eller liknande.

Nu kört 37 km-etappen och det kändes ok. Den är lite småbackig så jag tänkte att det var bäst att hålla jämnt och försiktigt tryck. Nu är det dags för några kortare sprintar och en liten jobbig uppförsbacke som heter Holmenkollen smile
Nu hoppas jag bara att du Helena fortsätter att hålla dig på resande fot och att min idol och granne Sofia fortsätter hålla sig borta big_smile

Vi kämpar på men har haft lite missöden (M körde sprinten häromkvällen i mitt namn och fick köra igen och jag körde med pyspunka) och nu är starka Helena back in business. Ja ja det är bara att trampa på och inse att tekniken också måste funka, inte bara trampet.
Grannarna kör tyvärr inte mer så de ska vi spöa på pingis och rundpingis imorgon istället big_smile
Förhoppningsvis får vi igång Aman också i helgen!

Kul att vara etappvinnare på en etapp i damklassen och larvigt roligt att de presenterar det på förstasidan big_smile Men du Helena leder fortfarande smile Bra cyklat tjejen!!