Tråd: Vätternrundan 2017 10,5h
HEj,
Eftersom klubben har så få startplatser till VR kommer jag även i år anmäla egen grupp, som jag gjorde förra året, och därmed sätta ihop ett eget team.
I år körde vi tolv man på 11,5h. Till VR2017 gäller 10,5h
TEAM PRETECH. Vätternrundan 2017
TEAM PRETECH (som är mitt eget ihopsamlade team.) körde VR 2016 på 11,5 h ochvi var 12 man. De flesta bor i Täby med omnejd och det är i dessa trakter vi tränat.
Nu satsar vi på en tid runt 10,5h. (kanske till och med ner mot 10h)
En bra storlek på gruppen är 12-14 man och vi kommer förmodligen behöva komplettera teamet med 2-3 personer.
-Är ni intresserad så anmäl ert intresse.
-Känner ni någon som är intresserad så hör med dem.
Upplägget är enkelt:
-Rullsnitt +30 km/h
-12-14 man som kör som ett lag där alla går i mål tillsammans och ingen lämnas efter.
-Vi skall gå i mål som ett team. "en för alla , alla för en"
-VI kommer att träna ca 8-10 (ca 70 mil totalt) träningspass tillsammans innan VR. (tider för dessa pass sätts redan i höst) Du förväntas vara med på merparten av dessa träningspass.
-Gratis boende nära Motala
-Gratis teamdräkt (Mitt företag sponsrar med TEAM-dräkt.)
Det är fördel om du har erfarenhet av gruppcykling, men inget krav, dock måste du kunna träna minst 100 mil innan VR 2017 samt känna att farten är rimlig (rullsnitt på +30km/h)
jag kollar nu intresset då vi förmodligen har behov av 2-3 cyklister till. Det vet jag inte förrän längre fram, men är du intresserad och tycker att det låter det intressant så maila mig på :mikael.hollmark@gmail.com