1 Senaste redigerad av Ernst (2015-09-14 20:11:36)

Tråd: Vätternrundan 2016

Cykelvänner,

har fått en del mailförfrågningar på sistone och som klubbens kontaktperson när det gäller föranmälda platser till Vätternrundan vill jag bara informera om följande:

-VCK har inför VR2016 ansökt om förbokade platser både till lunchstart i "SUB9-grupperna" (kl 12-13:12) samt till morgonstart (kl 03:00-06:00) och jag väntar på besked från VR, vilket borde komma närsomhelst. Det är min förhoppning att vi även till nästa år kan få till ett Sub8:30-gäng, helst ännu större än i år och med lunchstart. Som vanligt gäller egen ledning/egna initiativ för övriga fartgrupper.
Om man inte är så många och dessutom inte har så höga fartambitioner (långsammare än 11 timmar) kan det vara ett bra alternativ att bilda egen grupp via ordinarie anmälan och till lägre pris!
Läs mer här: http://vatternrundan.se/vatternrundan300km/anmalan/

Cykelhälsningar

Ernst Runge
VCK-motion

2 Senaste redigerad av mikael.hollmark (2015-09-28 16:20:04)

Sv: Vätternrundan 2016

hej jag har anmält en egen grupp (TEAM PRETECH).Vi har som mål att köra i rätt lugnt tempo (SUB 11,5) för att undvika olyckor och få med oss alla på en behaglig resa.
Just nu är vi 10 cyklister, men jag ser gärna att vi blir uppemot 14 st. Om någon är intresserad hör av er till mig så skall ni få anmälningskoden.
//Mikael Hollmark  (mikael.hollmark@gmail.com)

NU ÄR VI 11 I DENNA GRUPP:
PLANEN ÄR runt 7-8 träningspass tillsammans under våren för  alla sedan kan det nog bli fler med delar av gruppen. ev Siljan runt också.
14 ser jag som ett bra antal så än finns det plats.
Det som gäller är "en för alla och alla för en"

Hör av er

//micke

Hej,
har nu under dagen fått definitivt besked om att vi har fått 40 st förbokade platser till VR2016 med start kl 06:06! Visserligen blir det ingen lunchstart, men vi har trots allt ett bättre läge i år med lite fler platser.

Sett till de senaste årens deltagande har störst intresse varit att cykla i SUB 9-11-grupperna. De senaste två åren har även intresset varit stort för en SUB 8.30-satsning, vilket vi gjorde och vi siktar på en ny sådan satsning inför VR2016.

För att klara SUB 8.30 krävs:
-rullsnitt på cirka 36 km/h (med cirka 15 minuters total stopptid). Om du kan hålla en snittfart på 30 km/h när du kör ensam kan det här vara något för dig, även för dig som är ny inom gruppcykling.
-att gruppen är samkörd, det vill säga har tränat tillsammans under våren (minst 1 gång/vecka så snart det går att cykla utomhus, dock senast mitten av april). Siljan Runt i början av juni blir genrepet inför Vätternrundan.
-runt 20 cyklister. I år var vi 18 cyklister, vilket var i minsta laget. Om du satsar på SUB 9 kanske SUB 8.30 kan vara något för dig.

Anmälningslänken för förbokade grupper är öppen 1-25 okt!

Hör av er med intresseanmälan till assepower@yahoo.se samt ange även vilken ungefärlig tid ni siktar på. Jag skickar sedan anmälningsinstruktioner till er när anmälningslänken öppnat fr o m 1 oktober!

Cykelhälsningar
Ernst Runge
VCK-motion

4 Senaste redigerad av Ernst (2015-10-12 20:25:48)

Uppdatering:

Har just under dagen fått klartecken att vår förbokade grupp kl 06:06 utökas till 50 platser, vilket torde innebära att alla intresserade klubbmedlemmar borde kunna få plats, oavsett fartambition!

Jag har hittills fått 29 intresseanmälningar varav 15 siktar på SUB8:30, resten på runt Sub 10/11 och således finns gott om platser kvar. Dessutom har 24 personer redan fullbordat sin anmälan hos VR!

Visserligen är anmälningslänken hos VR öppen t o m 25 oktober men jag rekommenderar alla intresserade att göra intresseanmälan så fort som möjligt till assepower@yahoo.se så skickar jag anmälningsinstruktioner till er. Ange gärna vilken ungefärlig tid ni siktar på! 

OBS! Anmälan är inte komplett förrän ni själva anmält er och betalat till Vätternrundan!

Cykelhälsningar
Ernst Runge
VCK-motion

Bra jobbat Ernst, och lycka till på VR16

6 Senaste redigerad av Ernst (2015-10-29 16:07:26)

Uppdatering:

Fick meddelande ifrån VR under dagen att anmälningstiden till förbokade grupper inför Vätternrundan förlängs t o m söndag 1/11!

Således går det alltså fortfarande att göra intresseanmälan till assepower@yahoo.se så skickar jag anmälningskoden med instruktioner till er. Ange gärna vilken ungefärlig tid ni siktar på men alla, oavsett fartambition, är välkomna!

Nu har vi 36 komplett anmälda i VCK:s startgrupp, varav 22 siktar på Sub8:30, resten på runt Sub10/11!

OBS! Anmälan är inte komplett förrän ni själva anmält er och betalat till Vätternrundan!

Cykelhälsningar
Ernst Runge
VCK-motion

7 Senaste redigerad av Ernst (2015-11-07 10:04:29)

Då var det definitivt över med anmälningsproceduren för den här gången!

Vi blev till slut 37 st i vår förbokade grupp kl 06:06 varav (preliminärt!) 22 st siktar på Sub8:30 och resten i huvudsak på Sub10/Sub11!

Då jag sitter och planerar för motionslopp framm till Vättern så undrar jag vad ni andra i SUB 8:30 planerar att köra.
Siljan Runt är naturligtvis redan bokad, därutöver finns
Skandisloppet 14/5 som VCK brukar köra tillsammans
Roslagsvåren 22/5
Vårblotet (Bålsta) 29/5
Siljan Runt 4/6 , självklart
Själv funderar jag på all dessa, vore bra att kunna köra så mycket som möjligt tillsammans i SUB gruppen

Bra initiativ Tomas!
Skandisloppet och Siljan skall vi självfallet cykla, resten får vi diskutera inom gruppen, kommer att maila er inom kort!

10 Senaste redigerad av Erik (2016-06-27 15:01:40)

Resultatlistor och statistik:

http://www.supportertips.se/vatternrund … ltatlistor

och för de som vill ha klisterlappar:

http://klistermarke.manager.nu/

"Tids nog får man vila"