Tråd: sub 10 eller 11

Hej, har kört vättern 3 ggr men aldrig med något team, detta år hann jag inte anmäla mig så jag kommer att köpa en starttid på blocket.

Körde förra året på drygt 11 timmar.

Har några frågor

1 har ni några sub 11 eller 10 som tränar tillsammans?

2 Om jag fixar en "biljett", kan jag hänga på något av era team ( vet att det kostar), boendet kan jag fixa själv:)

mvh

ingmar steehouwer/ lindholmen vallentua

Sv: sub 10 eller 11

Hej!

Jag förstod på Ernst att ni pratat med varandra och att du fått svar på dina frågor.

Hoppas du hittar några här som vill köra sub 10 el 11 och som svarar på ditt inlägg!
Vi vet ännu inte hur målsättningarna ser ut för de som anmält sig i år så det gäller att göra som du och börja skriva sin målsättning så att ni hittar varandra.

Det kommer att komma igång VR-träning småningom så håll utkik och bevaka.

Med vänlig hälsning

Ewa-Marlene
ordf.

If it's to be - it's up to me!

tack, fick också snabbt svar från en som tvingats sälja sin biljett
smile

Hej!

Jag fick tag i en biljett men insåg nu att jag borde ha informerat honom lite mer.
Tränade idag tillsammans med Thomas och förstod att gruppen som startar den starttid jag fick 6:14 är sub 08:30.
Det är för tufft för mig som senast åkte på 11 timmar.

Finns det flera än ett team anmält?

Ingmar:)

Ingmar Steenhouwer

Ingste skrev:

Hej!

Jag fick tag i en biljett men insåg nu att jag borde ha informerat honom lite mer.
Tränade idag tillsammans med Thomas och förstod att gruppen som startar den starttid jag fick 6:14 är sub 08:30.
Det är för tufft för mig som senast åkte på 11 timmar.

Finns det flera än ett team anmält?

Ingmar:)

Ingmar,

vi har en gemensam föranmäld VCK-grupp på 30 platser kl 06:14. Av dessa har preliminärt 20 aviserat ambitionen att sikta på SUB 8:30, resten siktar på att cykla på ca 10-11 timmar. Dessutom har jag hört att flera klubbmedlemmar som fått andra starttider funderar på att byta till starttid 06:14! Således kommer gruppen INTE enbart bestå av SUB 8:30 folk.
OBS! Vi har inga färdiga "team" utan indelning i div fartgrupper sker under egen ledning/eget ansvar d v s man får snacka ihop sig med likasinnade ungefär som inför varje motionslopp!

Tack för förtydligandet Ernst, då råder det ingen tveksamhet Ingemar eller hur?!? Bara att välja och så ladda!!

"Pain is just weakness leaving your body"

Hej!

Finns det några som ska cykla i de här subgrupperna??

Om inte så har jag kanske en startplats till övers..

Liksom förra året så har jag ambitionen att vi ska kunna organisera oss så att vi kan få en bra resa runt Vättern.
Jag har ambitionen kunna cykla sub 10- 10:30.

Min önskan är att vi som ska cykla, redan nu börjar med gemensamma turer ihop typ lördag/söndagsträning med distans.

Vore tacksam om ni hör av er och vad ni har för planer.

Tillsammans är vi starka :-)

Mycket bra Helena!

Jag är anmäld till sub 10/11 och tycker att det skulle vara bra om vi inför Vätternrundan får tillfälle att träna tillsammans ett par gånger.

Hänger gärna med på distanspass på lördagar och söndagar.

/ Håkan

jag är anmäld till sub 10/11 hänger med så länge jag orkar det är min första vätternrunda
mvh jim

Tack, hoppas fler hör av sig och vill göra oss sällskap. smile

Har lite tankar inför loppet....
Jag tycker att det är viktigt att vi organiserar oss, att vi håller ihop gruppen. "Tänker grupp" för att vi ska få ut så mycket som möjligt av loppet.
Jämn fart, inte kör järnet uppför, väntar in och kör på.
Om vi jobbar bra ihop som grupp kan vi landa på allt från 28-32 i snitt i slutändan.
Efter 10-15 mil kan det kanske finnas de som känner att de vill köra fortare eller långsammare. Det går ju alltid att dela på sig bara vi pratar med varandra. Det gäller ju också om någon får punka eller annat bekymmer. Ha koll på varandra, stanna till, prata.
Förra året (läs 2013) planerade jag för 4 stopp med totalt 25 min stopptid. Det blev 2 kortare oplanerade stopp till med totalt 31 min stopptid. 30 mil är långt och det kan hända saker på vägen som gör att man måste stanna till.
4 stopp är bra att ha som hållpunkt.

Fyll gärna på med tankar...

Härligt!!, det skall bli kanonkul!!

Ingmar Steenhouwer

Håller med Helena, Grupperna brukar hänga med bra till Jönköping ( beroende på vindförhållanden o.d), 3-4 stopp brukar vara lagom/Ingmar

Ingmar Steenhouwer

Mycket bra initiativ Helena!
Jag är också anmäld till sub 10/11 gruppen och tycker att det vore kanon om vi kunde träna tillsammans. Cyklade med sub 11 förra året, men motvinden var svår så missade med några minuter.
Kanske ska fler sub 10/11 cykla Siljan runt?
//Erik

Prognosen säger regn på söndag. Föreslår en tur på lördag 16/5 på ca 10 mil. Samling vid VIP kl.10.

Nu är det inte många helger kvar. Passa på att häng med på ett distanspass på söndag på ca 14 mil.
Nästa helg är det Vårblotet i Bålsta. Ett ypperligt tillfälle för oss att cykla tillsammans.

Mitt motto: Tillsammans är vi starka. smile

Vi, sub10/11 -cyklister, som ska cykla Siljan imorgon ses samma tid som sub 8.30 gruppen. 06:45.

Hej !

Jag kör gärna sub 10 hälsar Olof ps det blir varmare än siljan:)ds

Nu är det vila och ladda depåerna inför helgens evenemang.
Väderprognosen ser just nu lovande ut med 16-20 grader varmt och måttliga sydvästvindar.

Jag föreslår att vi ses vid start 5:45 samma tid som sub 8:30 och går igenom upplägget.

Väl mött!

Mitt mobnummer: 0725745782

Kanon, är där 05:45

Ingmar

Ingmar Steenhouwer

Ja, nu har ju grejerna snart torkat efter Siljan Runt, så nu börjar man bli laddad igen. Ska bli riktigt roligt, och vi får hoppas att väderprognosen håller.
Vi ses 5:45.
//Erik

Toppen!

Jag är där 05:45.

/ Håkan

Grattis till vädret ni verkar få! Själv opererade jag ut hookplattan ur axeln idag så snart får hojen komma ut på premiärtur för i år. Får köra VR nästa år istället.
Lycka till!