Tråd: Vätternrundan 2019

Här tänker vi samla information om de olika VR-satsningar som kommer att finnas inom VCK. Information kommer också att läggas upp på klubbens FB-sida samt under Träning på forumet. Väl mött i Motala den 14-15 juni. Anmälan öppnar den 5 september.

Sv: Vätternrundan 2019

I slutet september får vi svar om vi får en SUB8 lunchstart även 2019.
Jag kommer då att börja samla in namn till de 40 platser vi sökt om, även om några redan nu anmält intresse.

Det som inte dödar det härdar! :-)

Har VCK sökt andra starttider, t ex för en SUB 11 grupp och finns det något intresse?

Flygare, eget initiativ eget ansvar som Ernst brukar säga. Jonas och jag hanterar endast SUB8 gruppen 2019.

Hej SUB8 aspiranter.

det börjar närma sig att vi skall få klartecken från VR att vi får lunchstart 2019.
Det som då händer är att jag erhåller anmälningskod för gruppen.
Om ni inte har det redan behöver ni skapa en användare hos VR, med hjälp av anmälningskoden kan ni sedan anmäla er till våren SUB8 lunchstart grupp.
Samtidigt behöver ni betala in startavgiften till mig som grupp ansvarig och som blir fakturerad av VR för gruppen.
Fyller vi inte gruppen släpper vi platserna som blir över.

All info om konto datum mm mejlar jag ut till de som anmält sig och jag har mejladress till så snart jag får klartecken som skulle komma nu i slutet av månaden.

Ett flertal har redan anmält intresse till mig eller Jonas och som jag har namn och mejl klart till men ni andra kan redan nu börja mejla erat intresse.
Skapat en mejladress för detta VCKSMACKSUB8@gmail.com

Jag kommer här att meddela när jag fått klartecken och mejlat ut, får ni då inget mejl så hör av er för då har ni missats.

Hoppas dock att vi inte behöver gallra om vi får in fler intresserade än de 40 platser vi sökt om men om så är fallet får vi titta på vilka som har bäst förutsättningar att hjälpa gruppen under 8 timmar som ett TEAM.

Hej,

slutet av september närmar sig med stormsteg.
Fick nu precis detta meddelande från VR, så vet ni läget.

Hejsan,

Jag ber så mycket om ursäkt för att det dröjer med era koder till SUBgrupperna lördag förmiddag!

I år har vi ett enormt tryck på våra subgrupper, så därför dröjer det lite med svar om vilka tider ni får. (Vi har 21 starttider, och det behövs 34 starttider för att alla ska få plats.) Jag försöker pussla så mycket det går för att så många som möjligt ska få plats.

Hoppas ni har överseende med det!

Jag vill förlänga starten, så alla får plats, och har tagit upp det med arrangemangschefen. Han är inne på samma linje, så han kommer att ta upp det på säkerhetsmötet som ska hållas 24/10.

Eran betalningstid förlängs ju givetvis i samband med detta, så det är ingen panik för eran del med betalningen Och ni kommer inte heller bli utan plats. Är det så att vi inte får utöka tiden så kommer de som inte får plats lördag förmiddag, erbjudas tid efter kl. 06:18.

Jag åker på semester 1 vecka nu, men kommer förhoppningsvis hinna börja skicka ut koder imorgon kväll, och de jag inte hinner i morgon får sina koder när jag är tillbaka på måndag den 8/10.

Skulle det vara så att ni får en tid efter kl. 06, och vi sen får utöka, så kommer jag höra av mig till er och erbjuda en flytt. Kostnadsfritt förstås!

Jag förstår att ni vill ha svar så fort som möjligt, och så fort jag är tillbaka kommer ni få det.

Tusen TACK för ert tålamod!

Vänliga hälsningar

Carola Vikman

Kundtjänst/ Customer Care

Vätternrundan

Hej, vi har fått svar angående lunchstart 2019 från VR och tyvärr fick vi i första vevan inte plats utan erbjuds start 06.20.
Enligt sub grupps ansvarig jag pratat med var det endast någon sub 8 grupp som fick plats, de övriga var snabbare grupper.
Men tappa inte sugen för det sista ordet är ännu inte sagt utan 24e oktober kommer VR att ha överläggning om att tillåta flera grupper starta efter kl 13. Vi kommer i sådana fall att erbjudas detta. Sedan har det eventuellt öppnats en annan lösning att få ingå i Stockholms CKs Sub8 grupp, som lyckligtvis fick plats men som inte kommer att fylla sin grupp, alltså ett SCK/VCK/SMACK sammarbete.
Det som nu behöver göras är att räkna in er som är intresserade, jag har ett antal namn som anmält intresse till mejladressen VCKSMACKSUB8@gmail.com eller på annat sätt. Dessa kommer nu att få detta meddelande via mejl. Det finns även ett antal som visast intresse men inte anmält sig, de jag har mejl adress till kommer även att få detta mejl och ombedes bestämma hur man vill göra med start 2019 i en sub8 satsning. Får ni inget mejl alls är det nu dax att mejla erat intresse på ovan nämnda mejladress, detta senast söndag 21/10. När vi sedan vet antal och hur det blir med gruppen kommer anmälningskoder att skickas ut men anmälan är nu förlängd för subgruppsanmälan så ingen panik råder.

Hej,

varit i kontakt med VRs subgrupps ansvarig idag och de tog beslut i fredags om att utöka lunchgruppsstarterna. Även varit i kontakt med Stockholms CK angående deras grupp och plats där. Dock vill jag veta om de kan cykla som ett TEAM som vi vill om vi skall kunna samarbeta. Men lunchstart på gång alltså, dock inte klart i vilken form än men info kommer.

-Grymt bra jobbat Hasse!

Hej cykelvänner,
Nu har det löst sig med lunchstart på ett bra sätt för oss, YES!
VR beslutade som sagt att utöka lunchgrupperna och efter förhandling med Stockholm CK och VR har vi nu löst det så att vi tar över 20 platser från SCK och startar samtidigt 13:00. Återstår bara att se om vi kan ha samma plan och tänk att köra som ett TEAM tillsammans som vi vill, men det får vi utröna framöver. Det vore naturligtvis bra med samarbete liksom vi hade med Hissingen i år. Hissingen fick tyvärr inte ihop ett Sub8 team till 2019.
Det som nu händer är att jag mejlar ut till alla som anmält sig inbetalningsuppgifter. När sedan VR erhållit 20 x 1800:- erhåller vi anmälningskoden som ni sedan går in och slutför anmälan senast 12/6 2019. Någon återbetalning är inte möjlig men kan ju finns aspiranter på platsen (ett par ev kandidater finns) om man nu skulle få förhinder.
Ev kommer det att bli en kick off med SCK framöver

Hej cykelvänner,
Nu har det löst sig med lunchstart på ett bra sätt för oss, YES!
VR beslutade som sagt att utöka lunchgrupperna och efter förhandling med Stockholm CK och VR har vi nu löst det så att vi tar över 20 platser från SCK och startar samtidigt 13:00. Återstår bara att se om vi kan ha samma plan och tänk att köra som ett TEAM tillsammans som vi vill, men det får vi utröna framöver. Det vore naturligtvis bra med samarbete liksom vi hade med Hissingen i år. Hissingen fick tyvärr inte ihop ett Sub8 team till 2019.
Det som nu händer är att jag mejlar ut till alla som anmält sig inbetalningsuppgifter. När sedan VR erhållit 20 x 1800:- erhåller vi anmälningskoden som ni sedan går in och slutför anmälan senast 12/6 2019. Någon återbetalning är inte möjlig men kan ju finns aspiranter på platsen (ett par ev kandidater finns) om man nu skulle få förhinder.
Ev kommer det att bli en kick off med SCK framöver.

12 Senaste redigerad av Hans (2018-11-18 18:13:29)

Hej Vätterncyklister, även ni som inte ämnar cykla i våran Sub8 satsning från VCK.

Vi har ju som ni som cyklat Vättern tidigare vet två hus som vi hyr på Fågelsångsvägen i Motala.
Totalt 16 bäddar för 8000:-/hus, dvs 1000:-/två nätter Vätternhelgen om vi fyller alla platser.
Ni som är intresserade av detta boende vänligen mejla mig omgående på vcksmacksub8@gmail.com erat intresse så får ni info om betalning mm.
Vi behöver sedan få inbetalning gjord senast 26/11 för att betala husägarna.

mvh
Hans

Det finns fortfarande boendeplatser kvar på Fågelsångsvägen om någon är sugen, mejla då intresse på vcksmacksub8@gmail.com

Nu har vi fyllt husen på Fågelsångsvägen!

15 Senaste redigerad av Hans (2019-05-27 19:37:20)

Vi har några återbud till Sub8 gruppen om någon mot förmodan vill köra lunchstart med oss och SMACK.

Nu är det inte många dagar kvar till åtets VR.
VCK/SMACK Teamet har dock blivit starkt reducerade pga återbud av olika anledningar och att några valt att cykla med SCK ist.
SUB8 klara vi inte längre själva men en plan för genomförandet finns för att lösa det på bästa sätt och hjulet är ju runt så allt kan hända runt sjön.
NU KÖR VI!