1 Senaste redigerad av Ernst (2017-10-23 15:28:51)

Tråd: VR2018, förbokad grupp kl 06:06 *INSTÄLLD!*

Cykelvänner,

inför VR2018 håller vi som bäst på att få ihop ett stort sub8:30-gäng med lunchstart kl 13:12. Läs gärna mer här: http://www.vck.nu/forum1/viewtopic.php?pid=26067#p26067

Vi har även, liksom de senaste åren, fått 40 st startplatser i en förbokad grupp kl 06:06 med bivillkoret att:
”Vätternrundan förbehåller sig rätten att ev. plocka bort och återbetala grupper som inte uppfyller kravet på minst 30 st. anmälda cyklister. Detta p.g.a. att några grupper inte har uppfyllt kravet tidigare år.”

Sett till de senaste årens trend har efterfrågan på föranmälda platser sjunkit betydligt för dem med långsammare ambitioner än sub9. I fjol var t ex endast ett tiotal med långsammare ambition än sub9 anmälda i denna grupp. Orsakerna till detta kan förstås vara flera, men en bidragande orsak är troligtvis att man började med differentierad prissättning mellan ordinarie anmälan och föranmälda grupper. Av denna anledning är jag därför högst tveksam till om vi kan få ihop 30 man i en föranmäld grupp kl 06:06, men överraska mig gärna. Vet dock att det trots detta alltid brukar bli ett gäng med ambitioner kring 10-11 timmar, som i huvudsak har gått via ordinarie anmälan.

OBS! Egen ledning/egna initiativ gäller för alla fartgrupper, m a o får man snacka ihop sig (t ex här på forumet, sociala medier m m) för att hitta andra med liknande ambitioner och sen bestämma strategi, utse "ledare" o s v!
Hursomhelst, kl 06:06 är en mycket bra starttid och finns det en eller fler som på eget initiativ vill dra igång ett gäng finns här ett ypperligt tillfälle.
Anmälningslänken för förbokad grupp kl 06:06 är öppen t o m 23/10, men jag rekommenderar intresserade att höra av sig till assepower@yahoo.se omgående!

Cykelhälsningar

Ernst Runge
VCK-motion

2 Senaste redigerad av Ernst (2017-10-23 15:08:16)

Sv: VR2018, förbokad grupp kl 06:06 *INSTÄLLD!*

Startgruppen nedlagd p g a lågt intresse. OBS! Detta gäller alltså enbart denna startgrupp kl 06:06!!!