1 Senaste redigerad av Erik (2017-06-19 10:27:44)

Tråd: Racerapport "Guldgruppen" VCK Mixed Sub1011

Racerapport "Guldgruppen" VCK Mixed Sub1011

Vilken magnifik dag det blev och vilket härligt gäng med 12 åkare som träffades första gången i Motala i år!
297 km med 30 i rullsnitt och utförskörningar som snuddade 60 strecket! Otroligt bra! Bättre än vi själva trott på.
Det blev ett lag som kämpade tillsammans och stöttade både gruppen och varandra.
Minnesbillderna när bla Thomas åkte bak och hämtade upp eller när Mats puttade i Hammarsundsbacken gör en varm i hjärtat - Eller hur?
Även åskådarna fick lite uppmuntran - vilken villigt besvarades med applåder, hejarop och minst fyra "vågen". Det behövs lite sånt när man känner tröttheten i kroppen och sadeln känns olidligt obekväm.
Två led som snyggt växlade över på ett led när det behöves för att köra om breda klungor eller när det blev trångt. Urproffsigt!
Det var många som hade gruppen att tacka för hjälpen. En man i svartvit dräkt kom fram och tackade för bra dragning vid ett av stoppen.
Det var med fladdrande guldsnoddar som vi på två led defilerade över mållinjen i Motala med tjejerna i täten.
Sjävklart bjöds det på just Norrlands Guld till maten efteråt. Valt enbart till gruppens ära ;-)
Hoppas ni alla är trötta, stolta och hade roligt runt sjön i år. Jättebra kämpat all guldåkare!
20170618065145.jpg20170618070925.jpg20170618201656.jpg20170618065442.jpg20170618071305.jpg

och såklart vår FB:
https://www.facebook.com/groups/317374872027835/

"Tids nog får man vila"

Sv: Racerapport "Guldgruppen" VCK Mixed Sub1011

Grattis och bra gjort allihop! Åter igen så har Erik gjort ett fantastiskt jobb och organiserat en sub1011 grupp!

Starkt jobbat alla!!!

Tack för RR!

Du Erik borde få en alldeles egen STOR GULD- medalj för ditt fina engagemang och goda ledarskap!!!

If it's to be - it's up to me!

Precis så känner jag också. Tack Erik!
Jag känner mig glad och stolt över att fått visa upp vår härliga klubb för mina vänner Kristina och Camilla. Vi är supernöjda att vi fick hänga med VCKs guldgrupp!
/Annika

Tack till er alla i Guldgruppen och ett särskilt tack Erik för att du organiserade det hela.
Detta gäng gjorde så att man blev sugen på att cykla nästa år igen. Och den känslan infann sig nästan direkt efter målgång i Motala.

Det var toppen.