Tråd: Vätternrundan 2017 10,5h

HEj,

Eftersom klubben har så få startplatser till VR kommer jag även i år anmäla egen grupp,  som jag gjorde förra året, och därmed sätta ihop ett eget team.

I år körde vi tolv man på 11,5h.   Till VR2017 gäller 10,5h

TEAM PRETECH. Vätternrundan 2017

TEAM PRETECH (som är mitt eget ihopsamlade team.) körde VR 2016 på 11,5 h ochvi var 12 man. De flesta bor i Täby med omnejd och det är i dessa trakter vi tränat.
Nu satsar vi på en tid runt 10,5h. (kanske till och med ner mot 10h)

En bra storlek på gruppen är 12-14 man och vi kommer förmodligen behöva komplettera teamet med 2-3 personer.
-Är ni intresserad så anmäl ert intresse.
-Känner ni någon som är intresserad så hör med dem.

Upplägget är enkelt:
-Rullsnitt +30 km/h
-12-14 man som kör som ett lag där alla går i mål tillsammans och ingen lämnas efter.
-Vi skall gå i mål som ett team. "en för alla , alla för en"
-VI kommer att träna ca 8-10  (ca 70 mil totalt) träningspass tillsammans innan VR. (tider för dessa pass sätts redan i höst) Du förväntas vara med på merparten av dessa träningspass.
-Gratis boende nära Motala
-Gratis teamdräkt (Mitt företag sponsrar med TEAM-dräkt.)

Det är fördel om du har erfarenhet av gruppcykling, men inget krav, dock måste du kunna träna minst 100 mil innan VR 2017 samt känna att farten är rimlig (rullsnitt på +30km/h)

jag kollar nu intresset då vi förmodligen har behov av 2-3 cyklister till.  Det vet jag inte förrän längre fram, men är du intresserad och tycker att det låter det intressant så maila mig på :mikael.hollmark@gmail.com

//micke

Sv: Vätternrundan 2017 10,5h

Hej,

vill bara kommentera att det är VÄTTERNRUNDAN som bestämmer villkoren samt hur många föranmälda platser vi som klubb får. Sedan 2014, då man införde differentierad prissättning mellan privatpersoner och klubbar samt möjliggjorde för privatpersoner att anmäla egen grupp upp till 20 pers, har trenden gått åt privat anmälan.... -Nackdelen med privat anmälan är dock att man varken har startplatsgaranti eller i förväg får veta sin starttid!

Cykelhälsningar
Ernst Runge
VCK-motion

Hej, trodde det skulle vara ett problem, men efter att jag anmälde oss hade vi svar på 30 minuter senare att vi fått plats.
Vi fick starttid i det intervallet vi önskat som förstaalternativ. Förövrigt hade vi pratat ihop oss i teamet om vilken starttid vi helst ville ha.
Allt detta och mer därtill sköter jag om för hela gruppen så är man med i mitt team behöver man inte bevaka detta. Tror inte det kommer vara problem i år heller.

//micke

Mitt team är nu fullt 16 man blir vi och vårt mål är 10 timmar.

//micke