26 Senaste redigerad av mikael.n.lind (2014-11-18 22:22:22)

Sv: Rulletour 2014 - 2015

Fick mer teknikstrul än jag hoppats på... bommar första etappen... sad

Men bra gjort ni som laddat upp, jättefina tider! smile

Du hinner imorgon Micke!

Jag hade tänkt köra etapp 1 ikväll men blev lite stum på spinning och core ikväll. Får se om jag hinner skyffla in en tid imorgon.

If it's to be - it's up to me!

Etapp 1 är nu stängd det verkar vara flera som missat den banan. bättre att få in en tid tidigt annars blir det sjukt stressigt och hinna med.
Bra kört av alla.

http://rulletour.no/Default.asp?Show=Sc … natSweden_

Banorna 2 och 3 stänger 30/11

Strul, strul, strul... någon som provat att köra Fortiusmjukvaran i en virtuell maskin för att få 32-bits stöd? roll

31 Senaste redigerad av sehlis (2014-11-24 22:22:10)

Visst är det kul?
Om det är nånting som man tränar nu på hösten/vintern så är det garanterat den mentala biten yikes

Fortius programvaran mår bäst en dedikerad dator med rätt os tillräkligt med kräm och bra grafik.
Tror dock att det finns några därute som kör virtuellt.
Ja med fortius så får man träna den mentala biten rätt bra

Idag stänger Etapp 4.

Men grand fondo är öppen!!!
Ser inga vck:are där

Välkommen in i Rulletouren Helena.

Oj vad ni har kört alla! Så roligt att se resultatlistan och att följa er alla. Ja du har klippt till Johan och ligger tvåa nu - härligt!! Vilken utveckling du genomgått! Hur mycket cyklar du i snitt i veckan skulle jag vilja veta? smile

Helena - så kul att du är med! Du får väl fejka en vikt som godtas till dess du mailat killarna på Rulletouren och berättat för dem. Det är klart att de måste kunna ändra sina variabler som de måste sätta som standardvärden. Du är ju lång dessutom. En mycket ung granne till mig har varit tvungen att köra som femtonåring trots att hon är yngre eftersom det är lägsta standardvärdet för ålder. Just nu smile

Nu är du Stefan också på gång ser jag. Kul! Ser att du kört Gullingen också. Micke körde den igår efter att ha haft stopp sedan 1 januari på trainern. Löste sig igår efter felsök och fixande i flera dagar.

Idag är det dags Magnus att skyffla in en tid på Gullingen - kom igen nu!! Lyssna på familjen som peppar dig så fint, inte minst dina fina döttrar.
Ser att du Ricky också har Gullingen kvar. Du älskar att besegra Gullingen - eller hur?! Du kommer att få en finfin tid.

Sofia - jag kan bara säga två ord när jag ser dig i listan och hör dig prata om de kommande etapperna som du ska beta av - respekt och beundran!!

Jag har behövt välja bort en del saker i mitt liv under senare tid och Rulletouren blev en sådan sak. Om någon undrar varför jag inte skyfflat in en enda tid i år smile

Härligt Ricky!!!!! Vilken fin tid!! Jag visste det big_smile

Tackar :-)
Jätteskoj att se att det är så många som kämpar på bra.
Och hoppas du hinner köra lite på trainern i alla fall även om du inte hinner vara med på RT Ewa.

Härligt Magnus!!! Jag hörde sms-plinget på Mickes telefon och förstod att det var goda nyheter. Vi loggade in direkt. Rackarns bra tid!! Nu växte hornen ut på Micke igen big_smile

Hej,

Tack! Jo det blir en del cykel i alla fall 50/50 mellan cykel och löpning. Blev i alla fall 600h plus och tot. 11000 km förra året inom de tre disciplinerna. kommer bli mer män på cykel nu när jag även kan börja cykel pendla till jobbet.
Tycker är kul att så många kör. För min del ger et ju riktigt bra kvalité pass så här på vintern...

Oj Johan det var mycket tid och distans! Jag förstår varför du väljer att köra rätt hoj och sittställning på trainern. Jag förstår dock inte hjulet och däcket lol Jag minns när du började cykla. Det var riktigt roligt att sitta bredvid dig på vinterpassen den där första vintern -  trots att vi fick skäll varje gång för att vi pratade för mycket big_smile
Hur långt kommer du att cykelpendla? Jag har lite för långt tidsmässigt med ca 6,3 mil t/r till Kungsholmen. Funkar när lugnare på jobbet men inte annars.

Jag skulle vilja försöka få till en Vallentuna-stage nästa år i Rulletouren. Om vi fixar en riktigt bra film på en av våra finaste turer och skickar till grabbarna i RT så kanske vi, som ändå är största klubb i RT, kan få sätta vårt vackra cyklande Vallentuna på kartan på ännu ett sätt big_smile
Vad tror du om det Ricky som haft kontakt med killarna?

Så glad (och retsam smile ) kan man bli när man spöar sin granne i Gullingebacken i RT att man skriver det i snön utanför den besegrades hus lol
20150107163901.jpg 20150107163959.jpg

43 Senaste redigerad av Ricky (2015-01-07 20:54:08)

Tyvärr så behövs det nog en uppfräschning av Rulletouren. om alla ligger på och trakasserar tacx (tex på facebook) lite och påpekar att dom behöver lära sig av RT grabbarna hur man gör en topp tävling, så kanske dom tar åt sig till slut och fixar något man kan använda nyare progvara och bättre filmer.

Ricky.

Du som är vår it - guru. Lägg upp länkar vart vi ska trycka ser dem så ska jag fixa fotboll som skriver till dem värre än "spamm"

Hehehe jag låg faktiskt på TACX igår och dom rekommenderade att dom som gjort rulletour skulle höra av sig till dom, så jag gick in på forumet som jag vet att dom som gjort rulletour hänger på och läämande meddelande hoppas dom gör nåt.

Annars föreslog tacx att kolla in tyska siten https://www.indoor-bike-league.de/ dock så verkar det inte vara så många som kör där.
annars finns det en spanska site men som sagt min spanska sträcker sig till boccadilio och cervesas :-)

Ewa-Marlene skrev:

Så glad (och retsam smile ) kan man bli när man spöar sin granne i Gullingebacken i RT att man skriver det i snön utanför den besegrades hus lol
20150107163901.jpg 20150107163959.jpg

Det är inte ofta man lyckas ta sig förbi IronMike så man får ta tillfället tongue. Ett obekräftat rykte säger dock att man sett Micke vattna gräsmattan med varmvatten strax efteråt... roll

Jippi! Nu funkar http://doosen.com/temp/RT/ igen!  smile Tack till den som fixat!

Det är herr Doosen aka Daniel O  själv som ska ha all credit för den sidan.
en riktigt smidig sätt att kolla tider.

Just det! Det är Daniel som ska ha all cred för sidan och för att han så snabbt fixar när vi kontaktar honom.
TACK DANIEL - du är en klippa!!!

Phuuu tongue. Lyckades putsa några sekunder på Gimsoy, men den där #¥$$%%## Gullingen sitter fortfarande som blöt cement i benen.