Tråd: Vätternrundan 2015

Kommer VCK aktivt (läs Beo) att boka startgrupp till nästa års runda?

Sv: Vätternrundan 2015

Jo finns inlämnat önskemål om en startgrupp men tror inte vi hört något ännu. Ernst kommer att svara då det är han som har aktuell info.

If it's to be - it's up to me!

Inväntar svar från VR, borde komma närsomhelst! Dessutom kan vemsomhelst göra egen gruppanmälan men då är risken överhängande att det blir start mitt i natten.

Finns det inget intresse av en snabbgrupp som får starta på dagen på lördagen? Minst sub9 men jag är intresserad av att satsa mot sub8. Det krävs väl rätt många likasinnade för att klara ett sånt mål och man kanske kan samarbeta med annan klubb för att få ihop folk? En på jobbet kör med Södertälje och alternativet är ju att åka med dem men det skulle såklart vara roligare att köra i grön-svart!

Jag tänkte köra för första gången nästa år och satsar på sub 10 så är med på gruppanmälan smile

Inge gnäll

6 Senaste redigerad av jimclerehed (2014-08-31 14:39:12)

hej jag tänkte cykla vättern för första gången finns det någon lugn grupp vill bara ta mig igenom vättern utan tids press men själv klart vore kul om man kom under 15 timmar smile

jag skall också köra för fösta gången nästa år och vet inte vad man kan tänkas klara av sub 10 är kanske för fort, men sub 11. något av dem är jag intresserad av.

//micke

hej jag undrar vad sub är förnått ser att vissa som vill cykla sub 7/8/9/10/11 hmm

Kommer från engelskans sub- t ex submarine (undervattensbåt), subtitle (undertitel).... subkultur m m

-I sportsammanhang används det för den maxtid man vill använda (eller komma under) helt enkelt! SUB7/8/9... innebär således att man vill ta sig runt Vättern på max/under 7/8/9.... timmar!

ok då undrar jag kommer vallentuna ha någon sub 12-13

jimclerehed skrev:

ok då undrar jag kommer vallentuna ha någon sub 12-13

Egen ledning/egna initiativ gäller för alla fartgrupper, m a o får man snacka ihop sig (t ex här på forumet) för att hitta andra med liknande ambitioner och sen bestämma strategi, utse "ledare" o s v!

EEng: Jag har sökt föranmälda platser både till morgonstart och snabbgrupp mitt på dagen. Visst vore det kul med en grön SUB8-satsning, men då behövs minst 20-30 cyklister och det tror jag desvärre inte att vi får ihop. Mer realistiskt är då en SUB8:30-satsning....

Men nu inväntar vi först besked från VR om/vilka föranmälda platser vi får och sen kan vi diskutera vidare!
Som jag skrivit tidigare kan dessutom vemsomhelst själv anmäla egen grupp till VR inför ordinarie anmälan och till ordinarie pris (1350kr), men då har man ingen platsgaranti.... 
Läs gärna mer här: http://vatternrundan.se/anmalan/

Jag vill va med iallafall så ni kan skriva här så fort ni hör något smile

Inge gnäll

13 Senaste redigerad av Ernst (2014-09-23 09:05:20)

Information om VR 2015

Vi har nu fått besked om antalet förbokade platser till Vätternrundan 2015. Jämfört med tidigare år har vi till nästa år fått betydligt färre platser tilldelade, endast 30 stycken, med start klockan 06.14. Vi har kontaktat Vätternrundans organisation om önskemål att få ytterligare 10 platser men det är i nuläget osäkert hur det blir.

Sett till de senaste årens deltagande så har störst intresse varit att cykla i SUB 9-11-grupperna. Inför 2014 var också intresset stort för en SUB 8.30-satsning, vilket vi gjorde och vi siktar också på en ny sådan satsning till nästa år.

För att klara SUB 8.30 krävs:

-rullsnitt på cirka 36 km/h (med cirka 15 minuters total stopptid). Om du kan hålla en snittfart på 30 km/h när du kör ensam kan det här vara något för dig, även för dig som är ny inom gruppcykling.

-att gruppen är samkörd, det vill säga har tränat tillsammans under våren (minst 1 gång/vecka så snart det går att cykla utomhus, dock senast mitten av april). Siljan Runt i början av juni blir genrepet inför Vätternrundan.

-runt 20 cyklister. I år var vi 12-13 cyklister, vilket var i minsta laget. Om du satsar på SUB 9 kanske SUB 8.30 kan vara något för dig.

För frågor kring SUB 8.30-satsningen, anmälan till Vätternrundan och boende är ni välkomna att kontakta mig på: assepower@yahoo.se

Sista anmälningsdag till förbokade platser är den 22 oktober!

Cykelhälsningar
Ernst Runge
VCK Motion

14 Senaste redigerad av jimclerehed (2014-09-23 10:16:30)

hej jag vill gärna hänga med på vättern kör ca;28-30km/m kör gärna 10-11 sub om det går

Hej

Jag är gärna med på en sub 8:30 grupp. Men helst sub 9 om det blir ngn.

/john

Hej!
Jag kör gärna med en sub 8.30 eller sub-9-grupp.

/Lars

Jag är gärna med på sub 8:30 har skickat mejl också smile

Inge gnäll

Kör nog gärna sub10 som vanligt.
Vore bra med vanliga starttiden 0530 så man hinner hem till lunch;-)

"Tids nog får man vila"

19 Senaste redigerad av Ernst (2014-09-24 14:52:18)

Uppdatering

Har just fått besked att det inte finns fler förbokningsbara platser än dessa 30 att få kl 06:14. Således återstår enbart den ordinarie anmälan för er som nu blir utan. Läs mer här: http://vatternrundan.se/anmalan/

Tänkte mig en ungefärlig fördelning på 20 platser för Sub8:30 och 10 platser i nån slags Sub10/11-grupp.

Status just nu: 11 anmälda Sub8:30 och 6 anmälda Sub10/11

Obs! Ni får gärna skriva i forumet vad ni siktar på, men anmälan ska göras till: assepower@yahoo.se

/Ernst

jag kör gärna sub 10 eller 11

Anmäld och kör sub 10/11

Anmäld och kör SUB10 so vanligt

Anmäld och kör sub 10-11.

Tillsammans är vi starka :-)

Fan är det ingen som satsar lite och ska köra SUB 8:30 XD

Inge gnäll

25 Senaste redigerad av Ernst (2014-09-27 06:39:12)

Jacoblundalfvengren skrev:

Fan är det ingen som satsar lite och ska köra SUB 8:30 XD

Jodå, 12-13 anmälda till SUB 8:30 samt 8-9 anmälda till SUB 10/11 hittills!

Kom igen nu alla snabbcyklister. Starttiden 6:14 borde passa mkt bättre än årets 4:20 inte bara för att vi får "sovmorgon" utan främst för att fältet av långsamma cyklister lär ha tunnats ut betydligt efter Jönköping, vilket borde gynna säkerheten!