Tråd: Vätternrundan 2014

Denna information har vi fått från Vätternrundan.

Om förbokade grupper i Vätternrundan

Efterfrågan på förbokad startgrupp i Vätternrundan ökar, liksom efterfrågan på startplatser generellt. Därför har Vätternrundan inför 2014 tagit fram nya riktlinjer för förbokad grupp med garanterad startplats.
Intresseanmälan av förbokad grupp sker fortsättningsvis via formulär på Vätternrundans hemsida >> Tidigare förbokade grupper är välkomna med sin intresseanmälan omgående.
Tilldelning av starttider kommer göras i inkommande turordning. Grupper som står på kö kommer att ges erbjudandet om ett par veckor. Formuläret ligger uppe under perioden april-juli.

Anmälningsavgiften till förbokad grupp i Vätternrundan 13-14 juni 2014 är 1750 :-/person (ordinarie anmälningsavgift är 1350:-/person). Företag och föreningar kan välja mellan individuell betalning eller fakturering. Faktura skickas med anmälningslänken.

Förbokningen är till för större grupper som är intresserade av en garanterad startplats och ett visst startintervall. 40 personer är minsta antal för att förboka starttid. (Notera att det inför 2014 också går att förregistrera flera personer som grupp/förbereda den ordinarie anmälan under september-oktober, dock utan platsgaranti).

För att inte vissa starttidsintervaller ska vara helt fulltecknade innan ordinarie anmälan öppnar 4:e november tillåts förbokning av max 50% av startplatser per timma. På grund av bestämmelsen om max 50 % förbokade tider/timma kan det hända att önskad starttid tar slut och Vätternrundan förbehåller sig då rätten att tilldela alternativ starttid och/eller hänvisa till ordinarie anmälan.

Intresseanmälda får bokningsbekräftelse att ta ställning till.
I slutet av september skickas anmälningslänk till accepterade bekräftelser och länken är öppen för anmälan till den 28 oktober.

Vänliga hälsningar

Vätternrundan

2 Senaste redigerad av Beo (2013-09-16 19:44:44)

Sv: Vätternrundan 2014

Nu har vi fått 70 st platser 04:20

Anmälan är öppen mellan 23 sep till 25 okt.

Skicka ett mail till be.olsson@telia.com
Jag svarar på på ert mailet med anmälnings instruktioner.

Björn Olsson

Finns det någon i klubben som vill köra VR utan primärt krav på tid?
Körde min 1:a VR själv i år vilket gick fint.
Följde min plan att cykla med jämna fasta tag mellan depåerna(9st) i vilka jag tog en kort paus(ca 10min) för att sen cykla vidare.
Med facit i hand siktar jag på att glesa ut depåstoppen nästa år vilket troligtvis resulterar i att jag snabbare når målet.
Ser helst att genomförandet får ta den tid det tar med hänsyn tagen till faktorer jag inte kan påverka tex väder och vind;-)

Torun63

Fredagen den 25 oktober är det sista dagen att anmäla sig.
OBS!
Anmälan är först fullständig när man har betalt.

Idag är det sista dagen att anmäla sig till VR 2014.

Jag ser att 7 st inte har gjort sin anmälan än.
Jag ser också att 5 st har gjort anmälan men inte betalt. Anmälan är inte fullständig om inte har betalt.

Hur gör ni med boendet till loppet?
Sköter man det själv och tar sig till start eller försöker ni hålla ihop med resa och boende?

Hör av dig Sehlis till Björn på be.olsson@telia.com
Klubben har bokat upp ett antal hus som vanligt men hör med Björn om hur det går att boka plats i dem.

If it's to be - it's up to me!

Jag undrar lite om boende också :-)

Inför kommande VR så vore det bra att samla lite erfarenheter om upplägg och säker körning av våra olika grupper.

"Tids nog får man vila"

10 Senaste redigerad av Erik (2014-06-23 05:44:15)

1) Omkörningar
I sub 10 körde vi på 2 led från start till Fagerhult.
När vi körde om stora grupper var vi ofta rejält inne i mötande filen när det var fri sikt och inga mötande bilar. Ett möte kan dock snabbt dyka upp.
Jag har funderat på om vi borde gått på ett led vid omkörningar för att sedan återsamlas på 2 led.
Vad säger ni?

2) Soloåkare bakom - Svansen
Vår svans var ofta mycket större än vår egen grupp. Vi bad dom hövligt att ligga kvar bakom men svansens storlek skapade svårigheter för andra klungor som ville köra om. Vid ett tillfälle blev vi utskällda av en arg smålänning som körde svans på en snabbare grupp, men hann inte om innan ett möte,.
Förra året blev vi påkörda av svansen 2 ggr under Nationaldagsloppet, så vi var extra försiktiga när vi skulle stanna under VR.
Det är roligt att soloåkare kan få nytta av cykelklubbarnas klungor men det skapar en extra sak att tänka på.
Hur gick det i de andra grupperna?

"Tids nog får man vila"