Tråd: Vallentuna CK Triathlon

Hej,

Detta inlägg är riktat till ALLA Triathleter i Vallentuna CK, Super-sprintare som Ironman, "smyg-triathlet" som elitmotionär.

I helgen som var hade styrelsen sitt första möte och det kom fram mycket bra diskussioner och synpunkter ur det.
Bland annat pratade vi om de olika sektionerna och eftersom jag nu tagit över Triathlonansvaret i styrelsen efter Tobias Larsson så passar
det så bra att, så här i början på säsongen, känna er lite på pulsen. För 2012 borde bli ett riktigt bra
Triathlonår, håller ni inte med? Personligen tänker jag slå mina tider från 2011 års tävlingar men vi får väl se.

Nu till det viktiga. Hur vi vi att 2012 ska se ut, rent klubbmässigt? Vore det inte kul att försöka få ihop lite
gemensamma aktiviteter? Jag tycker att det skulle vara oerhört kul att samla ihop oss för simning eller varför inte löpintervaller?
Vad tycker du? Har du förslag på aktiviteter? Hur skulle vi kunna ta ett gemensamt kliv framåt? Vad är bra idag? Vad är dåligt idag? Förbättringsåtgärder?

Maila gärna mig dina synpunkter eller skriv en kommentar här. Alla synpunkter är välkomna!
Med vänlig hälsning

Gunilla Wiklund
VCK's Styrelse

gunilla.wiklund[at]telia.com

2

Sv: Vallentuna CK Triathlon

Hej Gunilla och alla övriga VCK-Triathleter,

jag är ny medlem i VCK och ser fram emot klubbaktiviteter och gemensam träning.
Något som vore kul och konstruktivt vore att lägga upp individuell och gemensam träning för året. Det skulle vara intressant att höra hur andra resonerar och planerar. Det skulle även vara givande med Vo2max-test. Antingen på Bosön eller som i form av Coopertest på VIP. Detta skulle kunna vara ett gemensamt inslag i träningen en gång i månaden eller vad som skulle kunna vara lämpligt. Lycka till med styrelseansvaret!

/Herman

3

Hej,

jag är också ny medlem och har cyklat racer sedan ett år och har redan börjat snegla på thriatlon, det verkar mycket spännande! Kan även jag som nybörjare vara med på ett hörn tro? Vad gäller test på Bosön anmäler jag mitt intresse om det blir aktuellt.

Hälsningar
Camilla

Hej!

Kul att vi blir fler som tränar & tävlar triathlon!
Vi är ju ett gäng som tränar här i vallentuna och täby, tyvärr är det väl så att det kräver sin tid att träna alla dicipliner vilket gör att alla tränar när det kan och tid ges. men visst vore det kul om man kanske kunde få till några pass ihop. vore ju inte omöjligt kanske ett rent tri-pass om man lägger det någon helg det behöver ju inte vara en fulldistans. Man kör ju nog något varje dag så lägg ut en tråd ifall ni vill ha sällskap enbit eller så big_smile

5

Hej!
Jag är med i VCK och undrar om man måste gå med i undergrupperna (ex. VCK Triathlon)? Kan jag som VCK-medlem köpa triathlonkläderna och måste jag ha tävlingslicens för att få använda dem under ett motionslopp? Finns det några regler kring användandet av klubbkläderna och klubbnamnet under tävlings-/motionslopp?
Mvh